Yapımcı ....:    Sierra
Y. Tarihi ....:    1990
Yazan ........:   draedan   -    1.Aralık.99
     

      A global air shortage ...
      ... radical terrorists ...
      ... international crisis ...
      ... and one man can make the difference

      Orjinal kitapçığında ( ehe, orjinali var da! ) ilk dikkati çeken bu yazı. Bu arada orjinal kitapçık çok güsel design edilmiş, direk oyuncuya hitap yerine denizaltı elemanlarına yönelik yazılmış. Bütün terimler, kontroller vs. açıklanmış.

      CodeName: Iceman 'in designer'ı Police Quest Serisinin (1-2-3) yaratıcısı, Jim Walls. Böyle olunca daha bi ilgilenmek lazım tavbii. Sierra'nın serisi çıkmayan iki oyunundan - diğeri Gold Rush! - biri. Fazla da ünlü değil, çoğu kişi bilmez,IceMan'i. Oynayanlar arasında da sonunu görenler sayılıdır. Bunun çeşitli nedenleri var:

      The first one is Speed ( hazırlık okuduğum belli oluyor mu?). Sanki ruhunda varmış gibi şimdiki pc'lerde bile yavaş sayılır - ki o yılları düşünün. MaC'in isyanlarını halen hatırlarım.

      Diğer dandiri dosman özellik ise Zorluk. Yukarlarda dedim ya sonunu gören cennetlik. IceMan'in çıktığı yıl olan 90'larda kopya oyuna acip savaş açılmıştı - apogee'nin, id'nin shareware'lerini hatırlıyonuz mu?. Bu kopyayı önleyemeyenler de oyunun içine parça parça sıkıştırılmış şifre gibin Manual'a bakmak zorunda olduğunuz kısımlar koydular. IceMan'de buna örnek bikaç tane var. Oyunun başlarındaki boğulan kızı kurtarmak için manual'a bakmak zorundasınız. Yok eğer hemşire benzeri bişeyseniz gerek olmayabilir. Bir diğer Copy-Protection ise atom denizaltısı sahnesi. Koca denizaltıyı ( USS BlackHawk simulasyon oynar gibin yönetmek durumundasınız. Manual'da ayrıntılarıyla anlatılmış ama buna rağmen çok zor ( yıllar önce burda takıldıydım ). Copy-Protection muabbetleri dışındaki bilmeceler de zor sayılır. Jim Walls'un diğer oyunlarında olduğu gibi büyük bir ciddiyet hakim oyuna. Bu nedenle gerçek bir ajan gibin hareket ediyosunuz.

      Oyunun isminden de anlaşıldığı gibi J.Bond gibin bir ajanlık olayımız var. Yönettiğimiz karakter Lieutenant ( orta derecede rank ) Deniz Askeri John B.Westland tatil yaparkene Nocia 6915 'ine mesaj geliyor ( özel tel. şifre çözüyo ). Buna göre Amerikan Tunus Büyükelçisi Richard Loyd, terörist Jaharah Khommini Sieb Abdul tarafından kaçırılmış ve acaip bir para için rehine tutuluyo. Pentagon'dakiler hemen Washington'a atla gel diyolar. Tatil boşa gitmesin diyip bir geceliğine Larry olup gidiyoruz. Bu sırada Dünya büyük bir kriz içersinde. Petrol nerdeyse bitmiş artık Dünya'da, Tunus'ta bi kalmış. Amerika ve SSCB de petrol için birbirine girecek nerdeyse. Westland'i bunun üzerine atom denizaltısıyla Tunus'a gönderiyorlar. Olaya bakınız ki, koca atom denizaltısında başka adam yok, biz yönetiyoruz aleti. Sovyet denizaltıları ile uğraşıp, Tunus'a gidiyoruz ( en azından ben beceremedim ).

      Grafinkler güzel. Hatta Sierra'nın text-graphic adventure'ları arasındaki en iyilerden diyebilirim. Animasyonlar da aynen. Ama Mac ne demişti : 1) Atmosfer 2) Konu 3) Grafik ( Eski GameShow'ları okuyorum da, yenilerinde hayır yok ).

      Müzik nerdeyse yok ama olduğu yerlerde güsel, standart bir Sierra oyunu gibi. Aslında Sierra'nın oyunlarda ( eskilerde ) müzik-ses 'e yer ayırmamak lazım. Bahsetmediysem anlayınız ki her zamanki gibi sıradan.

      CodeName: IceMan'i ikiye ayırmak lazım: a) Denizaltıya kadar b) Sonuna kadar. Çoğu kişi A kısmını geçemiycek, bu nedenle aldığı zevk damakta kalacak. Birkaç saatlik ömrü var diyebilirim. B kısmına hiç geçemediğim için birşey diyemiyorum ama biliyorum ki orda da manual gerektiren zar oyunu var.

      Çok acip bir oyun CodeName: Iceman. Açıkladığım ve açıklayacağım oyunlar arasında en bilgisiz olanı diyebilirim. Ama Jim Walls'a ayıp olmasın diye en azından A kısmına kadar oynayın ( olura geçersiniz ) derim.